Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle orders en verzendingen tussen Animaldreamz en zijn klanten via de online shop www.animaldreamz.nl

Bestelproces, afsluiten van overeenkomsten, beperkte hoeveelheid

Bestelproces

  • Animaldreamz biedt zijn klanten een groot aanbod voor alle zaken omtrent huisdieren. Door het klikken op de producten of productbeschrijvingen kan de klant navigeren naar de product details, bijvoorbeeld details in verband met het product design, afmetingen of smaak. Het product wordt in een virtuele winkelwagen geplaatst door het symbool in winkelmand te klikken onder het product.
  • Door het klikken op het “winkelwagen” icoon, in de rechter bovenhoek van de website, kan de klant navigeren naar een overzicht van producten in de virtuele winkelwagen en waar nodig aanpassingen maken.
  • Als de klant geen verdere producten wenst toe te voegen aan de online winkelwagen kan het afhandelen van de bestelling worden vervolgd via de “Afrekenen” knop. Geregistreerde klanten kunnen hier hun naam en wachtwoord invullen om automatisch hun opgeslagen informatie te gebruiken voor deze bestelling. Als een klant nog niet geregistreerd is, kan deze zich hier ook aanmelden of de bestelling afronden zonder zich te registreren. In dit geval moet de klant het adres en de bestelinformatie invullen op de volgende pagina. U kunt er ook voor kiezen om bestelling te plaatsen zonder u eerst te hoeven registreren. Alle vakken met het * teken zijn verplichte velden en dienen ingevuld te worden, anders kan de bestelling niet worden geplaatst.
  • Door vervolgens te klikken op de knop “Volgende”, komt de klant bij het “Levermethode”. De klant heeft hier een overzicht over de verzending en de kosten.
  • Door vervolgens te klikken op de knop “Volgende” komt de klant bij de “Betalingsmethode* de klant kan nu kiezen op welke manier er betaald wenst te worden.
  • Door vervolgens te klikken op de knop “Volgende” komt de klant bij het overzicht van zijn of haar bestelling en details over de prijs (inclusief de BTW)
  • De bestelling wordt geplaatst door te klikken op de knop “Nu kopen”. Dit wil zeggen dat een bindende bestelling is geplaatst.

Afsluiten van overeenkomsten

De afbeeldingen van het assortiment in de online shop zijn illustratief en bedoeld om de klant een beeld te geven van het product; deze zijn niet bindend. De klant maakt een bindende bestelling door een koopovereenkomst aan te gaan wanneer deze het bestelproces afrondt door te klikken op de knop “Nu kopen”. De klant krijgt vervolgens automatisch een bevestiging en een kwitantie van de bestelling via e-mail (orderbevestiging). Deze orderbevestiging houdt geen verband met de acceptatie van de bestelling. De overeenkomst met Animaldreamz wordt alleen bevestigd  als Animaldreamz de bestelde producten naar de klant verzendt en de klant een e-mail ontvangt met bevestiging (verzendbevestiging).

Afsluiten van overeenkomsten bij vooruitbetaling

Afwijkend van 2.b. komt bij de keus voor vooruitbetaling een contract al tot stand bij het verzenden van de betalingsinformatie door Animaldreamz. Deze betalingsinformatie wordt binnen 24 uur na plaatsing van de bestelling naar de klant verstuurd. De bestellingbevestiging bevat geen betalingsinformatie. Bij vooruitbetaling is het bedrag van de rekening vanaf het moment van ontvangst van de betalingsinformatie verschuldigd en dient binnen 7 dagen te worden voldaan door het bedrag over te maken op een van de onder 8.e. genoemde rekeningen. Hierbij is de datum waarop het bedrag op onze rekening wordt bijgeschreven leidend. Indien na 7 dagen geen betaling op een van de onder 8.e. genoemde rekeningen wordt waargenomen, wordt de bestelling van de klant automatisch geannuleerd.

Beperkte hoeveelheid

De aangeboden producten worden alleen verkocht in normale huishoudelijke hoeveelheiden en alleen aan personen die een leeftijd hebben bereikt waarin ze bekwaam zijn om een legale transactie aan te gaan.
Prijzen en verzendkosten
Prijzen
Alle prijzen zijn inclusief BTW en andere prijselementen; deze prijzen moeten worden verhoogd met eventuele verzendkosten die van toepassing zijn.
Verzendkosten
Animaldreamz  bezorgd  naar Nederland, België en Luxemburg. Hiervoor worden de standaard tarieven berekend. Indien u na het plaatsen van een bestelling graag nog iets wilt toevoegen aan u bestelling neem dan contact met ons op via de mail: [email protected] deze wordt dan zonder extra verzendkosten aan u bestelling toegevoegd.
Verzending
Wij streven ernaar om u bestelling zo spoedig mogelijk te leveren, u ontvangt van ons een track & tracé code zodat u het pakket kunt volgen.
Het bezorgbedrijf heeft twee afleverpogingen en levert maandag t/m zaterdag. Wanneer er niemand thuis is probeert de bezorger het pakket af te leveren bij uw directe buren. Als de bezorger geen mogelijkheid heeft het pakket af te leveren, is het pakket na de tweede afleverpoging af te halen bij het dichtstbijzijnde postkantoor/parcelshop (Nederland) of afhaalpunt (Belgie). U ontvangt hier meestal een briefje van in de brievenbus, indien dit niet het geval is kunt u het pakket volgen via de track en tracé code die verzonden is naar u email adres.

In het geval dat Animaldreamz niet in staat is om te leveren, omdat de bestelde producten niet aan Animaldreamz zijn geleverd door eigen leveranciers, mag  Animaldreamz  zich zonder schuld terugtrekken uit de overeenkomst. In een dergelijk geval zal Animaldreamz de klant informeren en een vergelijkbaar alternatief aanbieden. Als een vergelijkbaar product ook niet beschikbaar mocht zijn of als de klant het alternatief niet wil bestellen, zal Animaldreamz het betaalde bedrag terugstorten naar de klant.

In het geval van beschadiging tijdens de verzending, moet contact worden opgenomen met de Animaldreamz via de mail: [email protected] Als resultaat heeft Animaldreamz de optie om een klacht in te dienen bij de bezorger over de geleden schade. Als de klant niet in staat is om informatie te verschaffen over de schade die is opgelopen tijdens het transport, zal dit geen enkel effect hebben op de garantierechten van de klant.
Eigendomsvoorbehoud
De goederen blijven eigendom van Animaldreamz totdat de betaling is voldaan. Voor de overdracht van eigenaar, is verpanden, verwerken of bewerken zonder toestemming van Animaldreamz niet toegestaan.

Retourneren:

Particuliere klanten (consumenten) hebben het recht binnen 14 dagen het artikel te retourneren.

Retour voorwaarden:

Om een artikel te retourneren kunt u gebruik maken van ons retour aanvraag formulier op de website deze kunt u vinden onderin de website onder het kopje “klantenservice” retourneren. Vul het formulier zo volledig mogelijk in.

Nadat wij het aanvraagformulier hebben ontvangen nemen wij contact met u op, en geven wij het adres door waar de artikelen naartoe gestuurd kunnen worden.

Regels retourneren van producten:

  • Het artikel mag niet geopend, beschadigd, gebruikt of gedragen zijn. Natuurlijk mogen halsbanden en kleding gepast worden maar zorg dat deze weer in goede staat terug worden gestuurd ( ontdoen van eventuele haren ) het artikel moet in een goed beschermde verpakking worden retour gezonden.
  • De reden van het geretourneerde artikel moet ingevuld zijn, anders kunnen wij het product niet retour nemen.
  • Etenswaren, snacks en verzorgingsproducten nemen wij niet retour.
  • Producten in de aanbieding/sale vallen buiten de retourrecht.
  • De Kosten voor het retour zenden van een artikel zijn voor de klant, u mag het artikel ook ruilen of terugbrengen in de winkel, echter kunnen wij het bedrag niet contant teruggeven maar moet via overschrijving, graag vooraf u gegevens op een kaartje invullen.

Vervolg retourneren:

Als u het artikel retour zend, zullen we alle betalingen die we van u hebben ontvangen, exclusief verzendkosten uiterlijk binnen 14 dagen vanaf de dag dat we uw retour artikelen hebben ontvangen terugstorten op uw rekening.

Garantie:

Indien er garantie op een artikel zit wordt dit vermeld bij productomschrijving van het artikel.

Wij geven in ieder geval GEEN garantie op de volgende artikelen:

  • Speelgoed hond, kat, knaagdier, vogel.
  • Huisjes van hout voor knaagdieren/konijnen.
  • Tuigen & halsbanden met kliksysteem.
  • Jasjes, truien.
  • Ga er vanuit dat dieren elk speeltje stuk kunnen maken, er bestaat geen onverwoestbaar speelgoed.
  • Kattenhalsbanden kunnen worden verzonden in een envelop om zo verzendkosten te besparen, indien dit gewenst is, houd dan rekening mee dat dit door de brievenbus past en er dus kans bestaat dat u op het artikel gaat staan waardoor het beschadigd.
  • Tuigen en halsbanden met kliksysteem moet u voorzichtig omdoen, indien het pootje van het systeem verkeerd zit is de kans dat dit breekt.
  • Jasjes en truien bevatten vaak klittenband, knopen of drukkers hier dient voorzichtig mee te worden omgegaan.

Alle producten worden voor verzending nagekeken en zo goed mogelijk verpakt.

Indien het artikel zonder reden toch snel gebreken vertoont  stuur ons dan een mail met een duidelijke foto hiervan naar: [email protected] het kan natuurlijk ook voorkomen dat we hier te maken hebben met een productiefout.

  1. Betaalmethoden en creditnota’s

Betaalmethoden
Goederen kunnen worden betaald met iDeal, creditcard, op rekening of vooruitbetaling.
Animaldreamz heeft het recht om in individuele gevallen of afhankelijk van de door de klant gekozen bezorgmethode bepaalde betaalmethoden te accepteren. Betaling via cash of cheque is niet mogelijk.

Betaling via creditcard
In geval van betaling met creditcard, zal het bedrag worden afgeboekt binnen een week na verzending van de goederen (wij accepteren MasterCard Visa, Diners Club en American Express).
Vooruitbetaling
Bij vooruitbetaling maakt de klant direct na het bestellen het totaalbedrag van de bestelling over. Een bestelling wordt zeven dagen voor de klant gereserveerd. Nadat de betaling door Animaldreamz  is ontvangen, wordt de bestelling per omgaande automatisch naar de klant verstuurd.  Tevens bieden we de mogelijkheid direct te betalen via IDEAL.

Bankgegevens

Naam bank: Rabobank
IBAN: NL24 RABO 0360 8927 79
Rekeninghouder: t.n.v: Animaldreamz
Privacy
Animaldreamz  neemt de bescherming van de privacy van klanten erg serieus. Voor meer informatie hierover kunt u kijken onder het kopje  klantenservice en dan Privacybeleid.

Tot Slot:  

Als er iets onduidelijk is kunt u op elk gewenst moment contact met ons opnemen via de mail:

[email protected] of ons telefonisch bereiken op werkdagen: 020-6437245.

Deze Algemene voorwaarden zijn vastgelegd  in November 2020.

Back to Top
× Hoe kan ik je helpen?